איך להיות מנעולן


מנעולנים הם אנשי מקצוע המסייעים לאנשים בייצור מפתחות, תיקון מנעולים ושומרים על החברה. זה מקצוע מבוקש שעוזר לך גם להתפרנס בכבוד ולתרום לחברה כחבר יצרני.

האם עלי להיות מנעולן?

מנעולנים מייצרים מפתחות, מתקנים מנעולים ומתקינים מנעולים בבתים, במפעלים מסחריים וברכבים. אנשים מבקשים עזרה ממנעולנים כאשר הם צריכים לאבטח את בתיהם או את עסקיהם, איבדו מפתחות או זקוקים למפתחות חלופיים לבתים, מכוניות או דלתות וכו '.

רוב המנעולנים הם עצמאיים או עסקים בבעלות משפחתית . אתה לא צריך השקעה רבה כדי לפתוח עסק של מנעולן. הכישור שלך וכל כתובת עסק מספיקים לעבוד כמנעולן. אפשר אפילו להתחיל לעבוד מהבית או טנדר נייד המצויד בכלי מנעולן.

עם זאת, יהיה עליכם לקבל רישיון במדינות המחייבות זאת באופן חוקי עבור כל המעוניינים לעבוד כמנעולן. אם אתה מועסק עם עסק מסגר כלשהו, ​​יתכן שאפילו לא תזדקק לרישיון מכיוון שרישיון העסק מכסה אותך כעובד שלהם.

אם אתה עובד כמנעולן עצמאי או כעסק עצמאי, תצטרך להשקיע כסף ומאמץ בפרסום שירותי המנעולנות שלך. מציאת לקוחות הולכת להיות האתגר העיקרי כאשר אתה רק מתחיל כמנעולן.

זכאות להיות מנעולן

  • תואר חינוך: אין צורך בתואר השכלה. הכשרה או חניכה נחוצה במדינות מסוימות
  • רישיון ואישור: רישיון שהונפק על ידי המדינה נדרש בחלק מהמדינות; מומלץ אישורים מקצועיים
  • מיומנויות וחוש טכני: יכולת מכנית ומתמטית, הכרת רכיבי נעילה ויכולת להשתמש בכלי מנעולן לפתיחת תיקון מנעולים וליצור מפתחות חדשים.
  • שכר ממוצע של מנעולנים: 12000 שח לשנה (משוער, כמו במאי 2015, מקור: הלשכה עבודה, מנעולנים משויכים לתחום המנעולנים)

איך להיות מנעולן?

  1. קבל הכשרה במנעולן (הצטרף לבית הספר)
  2. עבוד כשוליה כדי לצבור ניסיון
  3. קבל רישיון מנעולן מעמותת המנעולנים
  4. הצטרף לאיגוד המנעולנים הארצי
  5. שדרג את כישוריך והמשיך ללמוד על המנעולים והטכנולוגיה העדכניים ביותר בתחום הביתי, הרכב והעסקים

1: קבל הכשרת מנעולנים

כל מי שמעוניין לעבוד כמנעולן חייב לעבור הכשרה רשמית בתחום המנעולנות. תוכלו להצטרף לכל בית ספר מקומי למנעולנים או ליהנות מקורסי הכשרה מקוונים למנעולנים.

קורסי תעודת מנעולן ודיפלומה זמינים דרך מכללות קהילתיות, בתי ספר מקצועיים ואגודות סחר למנעולנים.

הכשרה פורמלית היא חובה ללמוד מיומנויות מנעולן. אין אלטרנטיבה אם ברצונך להצליח בתחום המנעולן.

הכשרת מנעולנים תלמד אותך כיצד לבחור ולתקן מנעולים, לייצר מפתחות, להבין את המכניקה של סוג שונה של מנעולים ולהתקין ציוד אבטחה שונה בבתים ובעסקים.

הכרת ההיבטים המשפטיים והעסקיים של מנעולנות היא הכרחית. מרבית קורסי המנעולנות יעניקו לכם גם ידע אודות החוקים המקומיים הקשורים לסחר במנעולנים ויכינו אתכם לעסק.

ניתן גם ללמוד מנעולנות מיוחדת כגון מנעולנות רכב, התקנת מצלמות אבטחה, מנעולים מודרניים ללא מפתח, התקנת ציוד בטיחות לחצרים עסקיים.

ברגע שיש לך את ההכשרה, זה הסמכה מאיגוד המנעולנים.

כחלופה להכשרת מנעולנים, מנעולן שאפתן יכול לעבוד גם כחניכה אצל מנעולן מנוסה.

שלב 2: עבוד כחניך מנעולן

לאחר שסיימתם קורס הכשרה למנעולנים, עליכם לעבוד כחניכות אצל מנעולן מנוסה לדוגמא מנעולן בצפת בכדי לצבור ניסיון מעשי אמיתי.

יש מדינות שדורשות מנעולנים שאפתנים כדי להשלים את החניכה המופעלת על ידי המדינה.

למשל העיר צפת דורשת ממנעולנים שאפתנים לעבוד במשרה מלאה לפחות שנתיים בעסק מנעולן מורשה לפני שהם מקבלים רישיון משלהם. לחלופין, מנעולנים שאפתנים בצפת צריכים להשלים בהצלחה קורס מנעולנים באישור המחלקה לבטיחות הציבור בצפת במכללה 648 שעות .

מנעולנים שאפתנים יכולים לפנות לעסקים מנעולנים מקומיים לקבלת משרות חניכות. חניכות בדרך כלל אינן בתשלום או עם מלגות, אך מספקות לך את ההיבטים הטכניים, המשפטיים והעסקיים של המנעולן.

שלב 3: קבל רישיון מנעולן

מדינות רבות דורשות ממנעולנים שיהיה להם רישיון מנעולן נוכחי ותקף לביצוע המסחר. זה נעשה למען בטיחות הצרכן ולשמירה על סטנדרטים מקצועיים.

דרישות רישיון המנעולן משתנות בהתאם למדינה. מרבית המדינות דורשות ממנעולנים להגיש בקשה, לעבור בדיקת רקע ולהגיש את טביעות האצבעות שלהם למאגרי מידע טביעת אצבע מדינתיים ופדרליים.

עליך להתייעץ עם סוכנויות מחלקת המדינה או איגוד סחר מקומי לקבלת כללים ודרישות מפורטות ומדויקות לקבלת רישיון מנעולן.

רישיונות מדינה

לדוגמה בארצות הברית של אמריקה, רישיון מנעולן נדרש בארבע עשרה מדינות – אלבמה, קליפורניה, קונטיקט, אילינוי, לואיזיאנה,  . יש להשיג רישיון מנעולן מהסוכנות הממלכתית הנוגעת בדבר (החל מאפריל 2020). לכל מדינה קריטריוני רישיון והסמכה משלה לקבלת רישיון מנעולן. במדינות רבות יש רישיונות נפרדים לעסקי מנעולנים ומנעולנים בודדים.

אישורי המחוז

בשינה תבדה , מנעולנים חייבים לקבל היתר מן המשטרה של המחוז שבו המנעולן עובד. בארץ אין קריטריונים ספציפיים לרישיון מנעולן.האיגוד הוא מקבל ההחלטות הסופי בהנפקת רישיונות מנעולן.

מנעולנים בדרך כלל צריכים לעבור בדיקת רקע פלילי לפני שהם מקבלים את הרישיון שלהם. יש מדינות שדורשות הערכת מיומנות – מבחנים בכתב, בחינה מעשית או שניהם.

מדינות נדרשות לעיתים קרובות שמנעולנים מורשים יציגו את רישיונם באופן בולט, יבדקו את תעודת הזהות של האדם השוכר את שירותיהם ויישמרו תיעוד של כל שירותי המנעולנות שבוצעו במשך תקופת זמן קבועה.

שלב 4: הצטרף לאיגוד מנעולנים

לאחר שתקבל את רישיון המנעולן שלך, או שתתחיל לעבוד כמנעולן, עליך להצטרף לכל איגוד בעירך. זה יעזור לכם להתעדכן בהתפתחויות בתחום. תוכל גם למצוא עזרה בכמה נושאים אחרים באמצעות העמותה המסחרית שלך.

להיות חבר באיגוד יעזור בהרחבת העסק, בבניית בסיס לקוחות, המשך לימודים, ייצוג חקיקה, איגרות חוב בענף, אפשרויות ביטוח ועוד.

שלב 5: המשך למידה ואישורים

מנעולנים חייבים להמשיך ללמוד ולרכוש ידע אודות מערכות אבטחה ומנעולים חדשים. להישאר מעודכן בהתפתחויות האחרונות בתחום אבטחת המנעולים חשוב להצלחה בעסקי המנעולנות.

כמנעולן מקצועי, עליך להמשיך ללמוד ולהשתתף בסמינרים ואירועים בתעשייה.

ישנן מספר אישורים מקצועיים מרצון למנעולנים באמצעות עמותת מנעולנים: מנעולן רשום, מנעולן מוסמך רשום, מנעולן מוסמך מקצועי ומנעולן מוסמך.

קבלת אישורים מוכרים בתעשייה תעזור לך לבנות אמינות ואמון עם לקוחותיך. זה גם יעזור לך למצוא לקוחות חדשים על ידי התבלטות כמנעולן אמין.

מנעולנים צריכים ליהנות גם מהכשרה והזדמנויות חינוכיות שמציעים יצרני מנעולים, עמותות סחר ובתי ספר למנעולנות.

זה הכל איך להיות מנעולן בינתיים. המשך ללמוד על הדרישות הספציפיות למדינה והזכאות לפתיחת עסק למנעולן

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לחיוג לחץ כאןוואטסאפ