מנעול אלקטרו מכאני מגנטי

בשל חשיבות האבטחה ווהנעילה, חשבתי שאקדיש זמן ללימוד ולדיון על סוגים שונים של מנעולים אלקטרוניים ותכונותיהם השונות, היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים שלהם. מאמר זה מתמקד בעובדה שקיימים שני סוגים שונים של מנעולים אלקטרוניים, כמו גם במכשירי החומרה החשמליים המשמשים לשמירה על אבטחת פתח הדלת. מנעול אלקטרומגנטי הוא מנעול שיש בו מנעול מגנטי המותקן במסגרת או אביזר המותקן על דלת. למסגרת הדלת מחוברת אלקטרומגנט גדול ולוחות המתכת שעל הדלתות מכוסים בה.

הסיבה לגודל המנעול המגנטי

היא שמנעולים אלקטרומכניים או מכניים משתמשים בדלת שמסביב במידה ניכרת כדי ליצור אטם מאובטח. כאשר האלקטרומגנט נמצא תחת זרם, הזרם הזורם דרכו יוצר "שטף מגנטי" המושך את לוח האבזור וגורם לנעילה. המנעול מוליך זרם חשמלי דרך לוחית המתכת ויוצר מטען מגנטי המושך את הצלחת ומחזיק אותה במסגרת הדלת. מכיוון שטווח ההזדווגות בין האלקטרומגנטית לרוויית הזרוע גדול יחסית, הכוח שנוצר מהשטף המגנטי מספיק חזק כדי לשמור על הדלתות נעולות אפילו בעומס.

זה מאפשר גישה מהירה יותר לבניין, ולכן מנעולי דלתות מגנטיים הם סוג המנעול הפופולרי ביותר עבור משרדים ומבנים אחרים. בנוסף, הם מהירים וקלים להתקנה וניתן להתקין אותם מחדש בכל עת ללא בעיות.

מנעולים אלקטרומגנטיים בדרך כלל אינם בטוחים ועליהם לעמוד בתקנות הבטיחות באש החלים

כדי להיות בטוחים במצבי חירום. חשוב לזכור כי כל מנעולי הדלתות במבנים ציבוריים חייבים לעמוד בכל התקנות הרלוונטיות בהתבסס על סוג הבניין ומיקום המנעול בו הוא משמש. מנעולים אלקטרומגנטיים אינם בדרך כלל בטוחים, אך עליהם גם לציית לתקנות בטיחות האש על מנת להיות בטוחים במצבי חירום.

מנעולים אלקטרומגנטיים המשמשים לדלתות חיצוניות דורשים התייחסות מיוחדת בשל מאפייניהם הכושלים

ולכן הם מתאימים לשימוש במערכת החשמל. אם מנעול דלת אלקטרומגנטי מצריך חשמל להישאר נעול, אסור שזה יהיה כשל, מכיוון שהמנעול עשוי מחומר לא בטוח כמו פלדה, זכוכית או מתכת ודורש אספקת חשמל של לפחות קילוואט שעה (קוט"ש). אם הכוח נכשל, נעילת כספת פגומה נעילה אוטומטית, כך שאנשים יכולים לעזוב את הבניין בבטחה במקרה של שריפה או חירום. זה ידוע גם בשם "כספת שאינה נכשלת" ומגן על הרכוש שלך על ידי שמירתו סגור כאשר החשמל מנותק.

ניתן לממש יישומים מיוחדים לאבטחה גבוהה על ידי הוספת חיבורים מגנטיים או חיישנים למנעול ועל ידי שימוש באספקת חשמל הכוללת יכולת גיבוי סוללה

כאשר דנים ביישומים אלה, תוכלו להשתמש בדלת נעולה חשמלית, במנעול דלת או במנעול חשמלי מסוג אחר. חשוב שהקוד בסעיף זה יחול רק על מנעולים חשמליים המופעלים על ידי חיישנים בדלתך – רכובים חומרה. שים לב שהדבר חל רק על אלה עם חיישן ולא על כל סוגי המנעולים החשמליים האחרים.

מנעולים מגנטיים נחשבים לאחד המנעולים הבטוחים ביותר שיש לכם ובדרך כלל קלים יותר להתקנה מאשר מנעולים אחרים מכיוון שאין חלקים מחוברים זה לזה

הם אמינים במיוחד ולעתים נדירות נפרצו, ואת הכבלים והחוטים שלהם ניתן לנתב דרך מספר סוגים שונים של חיווט, כגון כבל לכבל, כבל לכבל או כבל לכבל.

מנעולים אלקטרומגנטיים הם אידיאליים לדלתות יציאת חירום עם יישומי הגנה מפני אש מכיוון שאין להם חלקים נעים ולכן הם נכשלים הרבה פחות ממנעולים מגנטיים

שביתות חשמליות הן מכשירים לנעילת דלתות אלקטרומכניות, כלומר מכשירים אלקטרוניים המספקים פונקציונליות נוספת. הם מופעלים באמצעות חשמל ולרוב מחוברים למערכת בקרת או קודן לדלת כניסה ומקבלים אות ממתג היציאה הרצוי. נעשה שימוש בהלם חשמלי במספר מנעולים שונים, כגון מנעולים לדלתות, חלונות, דלתות ודלתות. מכיוון שמנעולים אלקטרומגנטיים אינם מתקשרים עם מנופים, ידיות דלתות או דלתות, מחובר לדלת הדק נפרד המפריע לאספקת החשמל של המנעול. על הדלת להישאר נעולה למשך 30 שניות לפחות ויש להפסיק את כוח המנעולים ישירות על ידי לחיצה על הכפתור, ללא תלות בכל אלקטרוניקה אחרת.

זה חשוב מכיוון שאם השטף המגנטי נשאר לאחר כיבוי הנעילה, הוא נשאר מעורב באלקטרומגנט שמושך את האלמנטים הניתנים למגנט. הכרחי בהחלט להסיר את המגנטיות שנותרה בסליל 117, אחרת זה יכול לשמור על נעילת הדלת, וזה לא רצוי.

זהו שיקול עבור המתקין

אך ניתן לגלותו גם במערכות כניסה אחרות המצוידות במנעולים מגנטיים, כמו אלה שנמצאות במערכת האבטחה לבית או מערכות אבטחה אחרות. בעת הגדרת דלת גישה פנימית, בחר נעילת אחיזה חשמלית בעת הרכבת המנעול על דלת אבטחה חיצונית. מנעולים אלקטרומגנטיים מתאימים לשימוש בדלתות גישה פנימיות וחיצוניות וכן למגוון רחב של יישומים אחרים.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לחיוג לחץ כאןוואטסאפ